طراحان وب شمال


 آمار بازدید ها
 تقویم روز

در این جلسه که جمعی از مدیران امور منابع آب تنکابن و رامسر و آموزش و پرورش نیز حضور داشتند ابتدا آقای سعدی پور مدیر آموزش و پرورش تنکابن  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعین حرم و تبریک اعیاد شعبانیه حفاظت از منابع آب و استفاده بهینه از آن را یک وظیفه ملی و دینی برشمرد وگفت : برای انجام این مهم نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هستیم و آموزش و پرورش بستر مناسبی برای انجام این فعالیت مهم اجتماعی است .

سپس دبیر طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان با تشریح وضعیت آب کشور و استان و ضرورت مشارکت همه آحاد جامعه در امر حفاظت و بهره برداری ازمنابع آب به نقش مدیران مدارس و معلمین در اجرای طرح ملی نجات آب و آگاهی سازی جامعه پرداخت و گفت : رویکرد وزارت نیرو در دولت یازدهم توجه به مباحث غیر سازه ای به ویژه آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بخش آب است .

  ایشان با اشاره به شرایط تأمین و انتقال آب در بخش شرب و کشاورزی درمازندران و عدم وجود زیرساخت های مناسب در این بخش گفت : استان مازندران به دلیل شرایط خاص خود به هنگام وقوع سیل و خشکسالی آسیب پذیری آن بسیار زیاد است به گونه ای که در سال گذشته بیش از 9 مورد سیلاب در مناطق مختلف استان  با خسارت مالی فراوان داشتیم که بخش عمده این سیلاب ناشی از دخل و تصرفات انسانی و تراکم بالای جمعیت در منطقه است ، از سویی با یک اندک  شدت گرما  آبدهی رودخانه های ما از نفس می افتادند و کشاورزی ما که به آب بهنگام رودخانه اتکا دارد دچار مشکل می شود و چاه  های ما که  بیش از 90 درصد آنها  کم عمق( کمتر از 20 متر )  هستند پاسخگو نبوده و با یک خشکسالی از مدار خارج می شوند .

  در بحث کیفیت منابع آب روند آن چندان مطلوب نیست ، محیط زیست ما بسیار شکننده است زیرساخت بازیافت زباله ها در این استان هنوز آماده نیست،  تصفیه خانه های ما در بخش فاضلاب و جمع آوری پساب ها در بسیاری از شهر ها هنوز آماده بهره برداری نشده است ، سرانه تولید زباله ها در این استان بالاست هنوز در بسیاری از حاشیه رودخانه هایمان شاهد ریختن زباله و نخاله هستیم این می طلبد برای ارتقاء سلامت مردم در این بخش کار فرهنگی زیادی بکنیم و واقعاً نیاز داریم آموزش و پرورش ما به کمک دستگاه هایی اجرایی مرتبط با آب همچون آب منطقه ای بیاید .

 وی در پایان با قدردانی از توجه ویژه آموزش و پرورش استان به طرح نجات آب افزود : در برخی از مدارس مشارکت دانش آموزان به حدود 80 الی 90 درصد رسیده و در بررسی هایی که ما داشتیم حاصل این رشد را ناشی از توجه ویژه مدیران مدارس ومعلمین رابط  به این طرح مشاهده کردیم و بر همین اساس از 200 نفری که در سال گذشته  در این طرح به عنوان نفرات برتر و برگزیده انتخاب شده اند حدود 50 نفر آنها از معلمین و مدیران مدارس بوده اند .